Articles

2017

Costal, Anna (2017). «Els Cors de Clavé: una nova cultura popular, laica i republicana». Dins Nou-Cents Setanta-Tres. Publicació del Grup d’Estudis Ripolletencs, n. 2, edició especial, setembre 2017, p. 6-11.

Gay, Joan; Rabaseda, Joaquim; Costal, Anna (2017). «El gironí més americà. Dues escenes de Xavier Cugat a la capital del món». Dins Revista de Girona, núm. 300, gener-febrer 2017, p. 76-77.

Costal, Anna (2017). «Les primeres de la cobla». Dins Revista de Girona, núm. 300, gener-febrer 2017, p. 75.

2016

Costal, Anna (2016). “Danzón. Circum-Caribbean Dialogues in Music and Dance, de Alejandro L. Madrid y Robin D. Moore” (ressenya)“. Dins Trans. Revista Transcultural de Música, n. 20 (2016).

Costal, Anna (2016). «Sardana L’Empordà: un regal per a l’Erato». Dins Revista Alberes, gener 2016, núm. 14, p. 78-79.

Costal, Anna; Joaquim Rabaseda(2016). «Un compositor a dalt del Bassegoda». Dins Revista d’etnologia de Catalunya, núm. 41, març 2016, segona època, p. 123-128.

Costal, Anna; Joaquim Rabaseda (2016). «Enric Morera, flabiolaire». Dins Col·loquis del Flabiol. Arbúcies: Ajuntament d’Arbúcies.

2014 

Ayats, Jaume; Anna Costal (2014). «Les músiques dels 1714s». Dins 300 onzes de Setembre [catàleg d’exposició]. Barcelona: Generalitat de Catalunya, p. 162-163.

Costal, Anna (2014). «Casinos i societats recreatives: la clau de volta per a la consolidació del músic romàntic». Dins Canemàs. Revista de pensament associatiu, núm. 9, estiu-tardor, pàg. 23-33.

Costal, Anna (2014). «Els que marxen i els que es queden: crònica musical de la Barcelona de postguerra». Dins Chavarria, Xavier (ed.). Música, guerra i pau. Barcelona: Ajuntament de Barcelona, Museu d’Història de Barcelona.

2011      

Ayats, Jaume; Anna Costal; Iris Gayete; Joaquim Rabaseda (2011). «Polyphonies, Bodies and Rhetoric of senses: latin chants in Corsica and the Pyrenees». Dins Transposition. Musique et sciences sociales, n. 1, febrer de 2011.

Costal, Anna (2011). «La sort de Pep Ventura». Dins Revista Alberes, n. 5, p. 94-95.

Costal, Anna (2011). «Le passé caché. Le côté révolutionnaire et libéral des sardanes oubliées de Pep Ventura: la Sardane aux motifs de la Traviata ou la Sardane can Can». Dins Mathieu Schneider; Beat Föllmi (eds.). Music and the Construction of National Identities in the 19th Century. Baden-Baden & Bouxwiller: Éditions Valentin Koerner, Collection d’Études Musicologiques, vol. 98, p. 253-263.

2010          

Costal, Anna; Joaquim Rabaseda (2010). «La tragèdia d’un wagnerià i la FAI. Una visió inèdita del juliol de 1936». Dins L’Avenç, n. 359, juliol-agost, p. 28-35.

2009          

Costal, Anna (2009). «Sardanas coreadas del vuit-cents i sardanes corals del Noucentisme: dues ideologies, dues estètiques». Dins Anuari Verdaguer. Revista d’estudis literaris del segle XIX, n. 17, p. 185-199.

Costal, Anna (2009). «Una Euterpe a l’empordanesa». Dins L’Aurora, núm. 62, tardor 2009, p. 7-10.

Costal, Anna (2009). «De culleraires a graduats. Estudiar instruments de cobla ahir i avui». Dins Revista Musical Catalana n. 297-298, juliol-agost, p. 34.

2008  

Costal, Anna (2008). «Les sardanes proscrites de Pep Ventura. Moda italiana, crítica a l’Antic Règim i propaganda revolucionària». Dins Revista Musical Catalana, n. 285-286, juliol-agost, p. 34-37.

2007     

Costal, Anna, Oriol Oller (2007). «Els músics de festa major. Passat i present dels músics de cobla-orquestra». Dins Revista Musical Catalana, n. 273-274, juliol-agost, p. 36-38.